Úplnost a velikost školy:
- Naše základní škola je úplná škola s devíti postupnými ročníky.
- Na prvním i druhém stupni jsou v každém ročníku tři paralelní třídy.
- Na druhém stupni máme třídy s rozšířenou výukou matematiky.
- V každém ročníku po jedné třídě.
- Do školy dochází děti ze spádové oblasti.
- Pro děti z prvního stupně je zřízena školní družina.
- Stravování pro žáky je zajištěno ve školní jídelně.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami:
- Škola poskytuje na základě doporučení PPP předmět speciální pedagogickou péči a pedagogickou intervenci
- Žáci se zdravotním postižením nebo znevýhodněním, případně sociálním znevýhodněním jsou integrováni do běžných tříd.
- Podle individuálních potřeb dětí má škola k dispozici speciální nebo alternativní pomůcky, které jsou žákům bezplatně k dispozici.
- Hlavní budova školy je bezbariérová.
- Podle doporučení odborných pracovišť jsou vypracovávány individuální plány, ve kterých jsou zdůrazněny metody a formy práce, způsob hodnocení žáka a spolupráce s rodiči. Učitelé respektují zdravotní hlediska a individualitu jednotlivých žáků.
- Mimo působení školního psychologa, speciálního pedagoga a metodika prevence škola spolupracuje s odborníkem na vztahy (mezi dětmi, dětmi a učiteli a rodiči), který pracuje s kolektivy tříd, poskytuje individuální konzultace pro všechny tři skupiny.
- S uvedeným odborníkem úzce spolupracují výchovní poradci a preventisté pro I. a II. stupeň. Ti dále spolupracují s pedagogicko-psychologickými poradnami, lékaři, odbornými pracovišti, sociální péčí a rodiči.
- V případě potřeby škola zajišťuje asistenta pedagoga.
Vzdělávání žáků mimořádně nadaných:
- Pro mimořádně nadané žáky jsou ve škole vytvářeny individuální vzdělávací plány, mohou v některých případech navštěvovat vyšší ročník, pracovat na samostatných projektech a dostávají úkoly odpovídající jejich nadání.
- Pro žáky nadprůměrně nadané v oblasti přírodních věd jsou na II. stupni zřízeny třídy s rozšířenou výukou matematiky. V každém ročníku je jedna „matematická“ třída. Žáci jsou přijímáni vždy z 5. ročníku na základě testu a hodnocení v pololetí 5. třídy.
- Ostatním žákům školy, kteří vykazují talent a nadání v jiných oblastech, než škola nabízí, se snažíme vycházet vstříc.
- Nadaným dětem se učitelé individuálně věnují a škola podporuje jejich účast na soutěžích a olympiádách.
Nebyly nalezeny žádné nabídky.